Het avontuur gaat beginnen! :) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ilja Vriend - WaarBenJij.nu Het avontuur gaat beginnen! :) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ilja Vriend - WaarBenJij.nu

Het avontuur gaat beginnen! :)

Blijf op de hoogte en volg Ilja

03 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Daar stond ik dan eindelijk op Schiphol. Ik keek er al een tijdje naar uit, maar nu ik er was wilde ik eigenlijk niet meer. Gelukkig ben ik toch gegaan :)

Nadat ik langs de douane was kon ik direct doorlopen naar de gate en na 10 minuutjes wachten mochten we verder om ons helemaal te laten checken. Daar ontmoette ik al snel een vrouw die vertelde dat ze woonde op Bali. Ze vroeg wat ik ging doen en waar ik verbleef want ik mocht ook bij haar komen slapen. Ze gaf me haar kaartje zodat ik haar kon bellen als het nodig is. In het vliegtuig zaten we niet naast elkaar. Ik zat tussen de mannen... 12 uur is echt super lang! Vooral als je niet aan het gangpad zit, dus niet kunt bepalen wanneer je even gaat lopen.. Gelukkig was er wel genoeg te doen. Films en series kijken, spelletjes spelen, slapen, kleuren in het volwassen kleurboek, lezen, en eten. We kregen echt best wel veel eten. Toen we net vlogen, kwamen ze langs met pinda's en drinken. Daarna kregen we lunch. Rijst met kip.. Na rijst kregen we een skysnack. Twee koekjes, choco pinda's en nog iets met pinda's. Als laatste kregen we nog ons diner. Eirol.. Very nice. Natuurlijk zat er wel een paar uur tussen.
Nadat we er na 12 uur (ik had het de laatste 3000 km helemaal gehad..) eindelijk weer eruit mochten, moest ik zoeken naar de volgende gate. Ik liep samen met de man die naast mij zat want hij moest dezelfde kant op. We zouden samen gaan kijken. Ineens hoor ik mijn naam weerklinken door de hele hal. Het was de Balinese vrouw. Ik moest daar zijn. Helaas zag ik ook meteen dat we vertraagd waren.. Wel 2,5 uur!! Wat moest ik al die tijd nou doen? Ik had geen geld, want ik Kuala Lumpur hebben ze geen euro's. Gelukkig was er wel was er wel wifi en had ik mijn laptop bij. me. Zo kon ik ook het nummer opzoeken van de mensen die me zouden op komen halen.
Terwijl ik het aan het opzoeken was vroeg de Balinese vrouw of ik koffie wilde want we waren beide erg moe. Ik bedankte want ik wilde niet zo maar een vreemd iemand voor mijn drinken laten betalen. Nadat ik had gebeld, ging ik maar even een rondje door het vliegveld. Helaas was dat al snel af. Ik ging maar weer zitten bij de gate.
Toen kwam de Balinese vrouw weer. Ze trok aan mijn arm en zei dat we nu echt koffie moesten gaan drinken. Hier kon ik niet onderuit. Ik kreeg van haar thee en de helft van haar worteltaart. Super lief! Hierdoor ging de tijd wel een stuk sneller!
Na haar heel veel keer te hebben bedankt liepen we weer naar de gate. Gelukkig hadden we niet nog meer vertraging en konden we bijna langs de security.
Bij de paspoort check kreeg ik twee formulieren die ik moest invullen. Een heel gedoe zeg! Ik vroeg de Balinese vrouw waarom ze dit allemaal wilde weten. Ze zei dat het zo moest omdat het niet via de computer ging.. Niet echt een antwoord dus..

In het volgende vliegtuig zat ik naast een Engelsman. Hij had een huis op Kuala Lumpur en op Bali. Vroeger had hij ook lesgegeven. Hij had heel veel verhalen en zo was het erg gezellig. Hij vond het erg goed en stoer dat ik dit ging doen en was erg enthousiast. Zo werd ik ook weer een beetje enthousiast.
Om half 3 kwam ik eindelijk aan op Bali en nadat ik mijn paspoort had laten checken en mijn koffer had gepakt, kon ik gelukkig de man die me zou ophalen van het vliegveld snel vinden tussen alle andere kaartjes. Best grappig om ineens je eigen naam te zien staan. Ik nam afscheid van de Engelse man en ging mee naar de auto. Ik was inmiddels ontzettend moe. Ik heb thuis ook niet lang kunnen slapen door oud en nieuw en in het vliegtuig heb ik maar 2 uur geslapen. Inmiddels was het door het tijdsverschil al wel een dag verder. Ik viel telkens in slaap in de auto en de chauffeur moest wel lachen.

Toen we er na 1,5 uur eindelijk waren (half 6) lieten twee meisjes mijn kamer zien. Ik slaap straks met 7 andere meiden op 1 kamer. Nu ben ik nog alleen, omdat zij zondag pas aankomen. Er zijn hier ook al veel vrijwilligers. Best veel uit Duitsland, 1 uit Denemarken, 1 uit Frankrijk, 1 uit Engeland, 1 uit Amerika. En nog een aantal waarvan ik het nog niet weet..
De Duitse meisjes praten regelmatig in het Duits tegen elkaar. Wat ze niet wisten is dat ik dat ook kan verstaan. Totdat ze me vroegen welke taal ik nog meer kon. Ze vonden dat ik Duits dan ook heel goed kon, doordat ik hun kan volgen.. Ik pik een aantal worden op en dat is eigenlijk genoeg...

Ik ging uiteindelijk om 9 uur slapen, omdat ik dacht dat ik dan gelijk een soort ritme krijg.. Fout gedacht. Ik had de hanen van hier niet meegerekend.. Zij beginnen om half 5 's ochtends met kraaien en houden niet snel op. Het is nu ongeveer 3 uur en ze kraaien nog steeds. Weer een nachtje van maar 6 uur gehad. Ik ben nu best wel moe, maar vanavond gaan we uit. Voor sommige is dit avontuur bijna afgelopen, of in ieder geval hier, dus ze houden een afscheidsfeestje.

Vanochtend ben ik al naar een waterval geweest. Misschien komen er foto's op Facebook en dan heb je het misschien al gezien. Het was heel mooi en je kon er lekker zwemmen.
Straks gaan we nog even naar de markt hier in de buurt. Ik denk dat ik morgen rustig aan doe om een beetje uit te rusten..

Aankomende maandag begint dan het progamma. Dat is wel erg lekker. Deze mensen kennen elkaar al wat langer en dan kun je vaak toch niet mee praten. Dat is jammer. Ze zijn wel erg aardig en betrekken mij overal bij dus dat is erg leuk.

Kortom, ik heb het al naar mijn zin hier! :)

  • 03 Januari 2015 - 09:51

    Pap En Mam:

    Je hebt al heel wat meegemaakt! We waten wel blij je even te zien op Skype
    Goed dat de anderen je zo meenemen. Geniet er maar lekker van.
    Wij gaan nu naar Amsterdam. Naar het Rijksmuseum.

  • 03 Januari 2015 - 13:41

    Geeske:

    Veilig aan gekomen! Ben die vrouw van bali en die engelse meneer waanzinnig
    Dankbaar dat ze zo goed op je gelet hebben haha. Wat lief zeg. Lijkt me wel heel
    bizar als je naam ineens door de speakers klinkt! Maar je bent er. Heel stoer!
    En mooie foto's hoor! Tot het volgende verhaal! :)

  • 03 Januari 2015 - 14:19

    Tirza:

    Nog maar net weg en al een heel avontuur. Ik vind het heel dapper van je dat je dit doet. Ik zie uit naar je volgende verhalen :) Veel plezier en veel foto's maken!

  • 03 Januari 2015 - 14:37

    Joan :

    Hoi zusje!
    Leuk je "even" gesproken en gezien te hebben!
    Ben blij dat de reis enigszins meeviel! en jij al veel nieuwe contacten heb gelegd!
    Dikke kus!

  • 03 Januari 2015 - 15:25

    Dorinde:

    Hee Ilja,

    Leuk dat je al een verslag hebt geschreven! Je kamer ziet er niet verkeerd uit, hopelijk wordt het gezellig met die meiden :) Rust lekker uit en geniet!!
    x

  • 03 Januari 2015 - 18:34

    Laura:

    Hee Yuul,

    Leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen! Wat fijn dat de mensen zo op je gepast hebben, goed begin van n mooie reis!:) rust lekker uit en geniet van de omgeving! De foto's beloven veel goeds!

    Xx

  • 04 Januari 2015 - 09:36

    Mary:

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen en het naar je zin hebt. Fijn dat je al zo veel mensen bent tegen gekomen. Veel plezier nog en voor volgende week succes met de introductie

  • 04 Januari 2015 - 14:30

    Marina:

    Hoi Ilja,

    Dat doe je allemaal goed! Snel contacten leggen is dus iets wat jij goed kan. Haha, gewoon niet zo bescheiden zijn hoor, gewoon die koffie aannemen van die vrouw. Ze vind het natuurlijk ook leuk om in goed gezelschap te verkeren! Veel plezier en hoop weer snel iets van je te lezen.

    Groeten van Marina

  • 05 Januari 2015 - 18:17

    Opa En Oma:


    Lieve Ilja
    Even een berichtje van ons
    We hoorden dat je goed was over gekomen.
    En dat je het naar je zin hebt.
    Knap hoor van je.
    Het is hier erg koud en vies.
    Leuk dat we je zo kunnen volgen .
    Maar bij jouw zal het wel warm zijn.

    Groeten en veel liefs een dikke kus van opa oma.

    Selamat tidoer

  • 06 Januari 2015 - 11:21

    Annelies:

    Leuk om te lezen Ilja,
    We zitten nu ook even op facebook messenger met je jaloersmakende 'ik ga even zonnen verhalen haha.
    Fijn dat je een goede reis heb
    g.e0had en id
    idd fijn dat de vrouw en engelsman je een beetje begeleid hebben, toch fijn ipv helemaal in je eentje.
    Ik kijk weer uit nar je volgende bericht!!
    xx

  • 08 Januari 2015 - 15:55

    Ome John:

    Hoi Ilja,

    Of eigenlijk nog een keer hoi, want we hebben elkaar al een beetje gehad via Facebook. Ik ben zo blij dat je goed aangekomen bent. Leuk dat je gelijk op Schiphol al meet de Balinese gastvrijheid in aanraking bent gekomen. Om dat ik er zelf geweest ben kan ik mij heel goed in denken hoe het daar is en als ik kon zou ik zo het vliegtuig nemen, (jamer dan van die 12 uur vliegen) -

    Ik wenst je hele leuke tijd daar, profiteer maar dat doe je al. Ubud is een mooie stad, en Bali geweldig. Als je kan moet je naar Pura Luhur Uluwatu gaan, dat is een temps met aapjes. Ook interessant is tanah lot.
    In Ubud, voor jou wat dichterbij, heb je Monkey Forest.
    Maar je komt daar natuurlijk niet alleen voor.
    Success

  • 11 Januari 2015 - 11:42

    Daphne:

    Leuk om te lezen allemaal!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag ;)
    Veel plezier daar! Xx Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 4477

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 22 Februari 2015

7 weken weg met Activity International

Landen bezocht: