Alweer bijna 3 weken weg! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ilja Vriend - WaarBenJij.nu Alweer bijna 3 weken weg! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ilja Vriend - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 3 weken weg!

Blijf op de hoogte en volg Ilja

19 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal!!!

Het is alweer een week geleden dat ik iets gepost heb. Wat gaat de tijd snel! Woensdag ben ik alweer 3 weken van huis :O. Zo voelt het niet hoor! Elke keer lijkt het maar twee weken.

Helaas was ik tot en met donderdag niet zo lekker. Ik ging beter toen ik woensdag en donderdag uit eten ben gegaan. Wist niet hoe ik op die stoel moest blijven zitten omdat ik me niet lekker voelde maar het heeft wel geholpen dat ik even wat meer eet. Wow ik ben nu al afgevallen en dat was niet de bedoeling!! Maatje 25 ik kom eraan! :O
Soms moet ik nog wel in de ochtend 3 keer naar de wc omdat ik buikpijn heb. Dat moeten we dan maar even aankijken of het niet erger wordt.
Ik ben evengoed elke dag naar de school geweest. Elke dag twijfelde ik ontzettend of ik wel moest gaan maar na wat eten ging het wel weer. Het lesgeven ging steeds makkelijker. We staan met zijn tweeën voor de klas wat het toch wel makkelijker maakt. De 1 legt het uit en de ander beeld het uit. Zo begrijpen ze bijna alles. We hebben deze week gewoon allerlei onderwerpen behandeld om te kijken wat ze al weten. Het lichaam, de kleuren, de cijfers enz. Daar zijn we nog niet klaar mee. Ik ben bang dat als we daar klaar mee zijn, wij weer weg gaan. Eerst dacht ik, nou dan kan de volgende er weer mee beginnen, maar woensdag kregen we een boekje waar we alles in moesten schrijven. Wat we hebben gedaan en hoe de kinderen het deden.
We spelen een heleboel spelletjes (jippie!...) omdat ze het dan het beste onthouden.
Nog 1 week dit klasje (van meestal 6 personen) en dan ga ik naar kindergarten :)

Vrijdag en vandaag heb ik het lesgeven even geskipt. Ik ben met Mariela naar Gili t geweest. Een van de 1 van de Gili eilanden.
Vrijdag moesten we super vroeg weg. Zeven uur al! We moesten klaar staan bij café Vespa wat aan het einde van ons straatje is. Daar werden we opgehaald met een busje. In het busje kwamen we nog 3 meiden tegen van Green lion. Zij kwamen uit Amerika. Aangezien wij nog geen slaapplek hadden, stelde ze voor om met hun mee te gaan. Super gezellig. Na het busje moesten we 2 uur met de boot. Eindelijk aangekomen op Gili wilde we eerst lopen naar ons hotel. Het was zo'n chaos dat we niet echt meer wisten waar we heen moesten. Op de Gili eilanden zijn geen auto's, motors, scooters of wat dan ook, dus het werd met paard en wagen. Super grappig!
Het is super lekker dat er geen verkeer is op het eiland. Het maakt het zo rustig! Er zijn alleen paarden met wagens en fietsers. Met de fiets ben je in 1,5 uur om het eiland.
De paarden met wagens hebben allemaal zo'n toetertje waarbij je in een soort ballon moet knijpen. In het begin dacht ik telkens dat er een clown aan kwam lopen. Heel irritant want ik hou totaal niet van clownen! Gelukkig werd het later gewoner.
Vrijdag kwamen we om ongeveer half 1 aan in het hotel. We besloten om fietsen te huren en rond het eiland te fietsen om mooie foto's te maken en te genieten van het eiland. Om ongeveer 5 uur waren we bezweet en wel terug bij het hotel. We besloten daarom om even te douchen en ons klaar te maken voor de zonsondergang. Dat schijnt daar namelijk heel mooi te zijn. We waren alleen te laat klaar voor de zonsondergang en zijn maar gewoon ergens gaan eten. Voor de rest hebben we niet veel gedaan die dag want de volgende dag moesten we er weer redelijk vroeg uit om te snorkelen. Eerst dacht ik nee ik wil niet weer snorkelen, dat heb ik al gedaan. Maar nadat ik de prijs had gehoord en gezien had dat we misschien schildpadden zouden spotten, wilde ik graag mee. We hadden een privé boot en we gingen 3 keer stoppen om te snorkelen. Elke keer moesten we achter een ervaren snorkelaar aan zwemmen. En ja hoor, de eerst keer snorkelen zagen we gelijk een schildpad. Zwemmend waardoor je heel dichtbij kon komen. Hij kwam met zijn kopje boven en zwom toen de diepte in. Ik denk dat hij het toch iets te druk vond met al die mensen. De tweede keer snorkelen zagen we 2 schildpadden. Ze waren op de bodem aan het slapen. De man die met ons mee was heeft ze wakker gemaakt, zodat we ze beter konden zien. Super gaaf. De laatste keer duiken was wat ondieper dus daar zou je ze niet zien. Daar kregen we brood mee zodat de vissen weer heel dichtbij kwamen. Weer heel tof om te zien. Ik was blij dat ik toch mee was gegaan.
Zaterdagavond hebben we nog op de vele terrasjes gechillt en zijn toen naar huis gegaan.
Ze hebben daar langs de kust allemaal kroegjes en hotelletjes staan en ze zijn nog veel meer aan het bouwen. Er zijn blijkbaar periodes dat het erg druk is want nu was vrijwel alles leeg. Het enige wat ze nog wel (ook hier) moeten veranderen zijn de wegen. Erg hobbelig. Zelfs met de fiets.
Zondag hebben we gewoon gechillt. Schelpen zoeken, ergens lekker eten. Rond lopen en alles lekker bekijken. In de avond zijn we even weer goed uit geweest wat erg gezellig was. (de Amerikaanse meiden waren al naar huis gegaan om de volgende dag les te geven)
Maandag moesten wij ook weer gaan maar voordat we dat deden gingen we eerst naar het strand waar schommels in het water staan. Het is zo tof om daar foto's te maken, dus dat hebben we snel nog even gedaan. Fietsen gehuurd voor een uurtje en heen gecrosst. Het was heel mooi. Daarna crossen naar het hotel, fruitje erin, spullen pakken, en rennen naar de boot. Daarna weer een uur terug met de boot en 1,5 uur met de auto. We waren 4 uur terug. Te laat voor het lesgeven, maar hierdoor heb ik wel mooi tijd om dit verhaal te schrijven voor jullie.

Vanavond eten we Gado Gado heb ik gezien, dus gelukkig gaat dat er wel in! Ik ga mijn best doen om goed te blijven eten! (voor de mensen die er bij mij nog wel eens op letten ;) )

Ik spreek jullie wel op facebook of op skypen. En bedankt voor de berichtjes eronder elke keer. Dat is erg leuk om te lezen!
Bedankt voor de tip tante Marina! Ik had meteen een 1,5 liter fles voor ongeveer 60 cent gekocht bij de supermarkt. Het heeft vast wel geholpen! :)

  • 20 Januari 2015 - 07:04

    Mary:

    hoi Ilja,

    Ik ben blij dat jeje weer ietsje beter voelt. Dan kan je ook meer genieten. Heel bijzonder om zo schildpadden te spotten.

  • 24 Januari 2015 - 21:08

    Marina:

    O Ilja, wat schrijf je leuke stukjes. Blij dat je je beter voelt. En fruit is er ook vast veel verkrijgbaar en errug lekkerr.
    Wat maak je leuke reisjes! Mooie afwisseling met lesgeven en reisjes maken.

    Tot je volgende blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 4471

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 22 Februari 2015

7 weken weg met Activity International

Landen bezocht: